Forside    Nyheder    Båden    Besætningen    Logbog    Billeder    Sejl med    Køb/Salg    Foredrag    Links

Besætningen »

Skipper: Bo Albrechtslund, født 1975

Jeg har sejlet det meste af mit liv i hjemlige farvande i Optimistjolle, Juniorbåd, Spækhugger og senest Albin Ballad. Jeg har haft duelighedsbevis fra 1992 og har netop bestået SRC-prøven (VHF-certifikat). I 1996 sejlede jeg som gast med en bekendt fra Danmark til Senegal i 6 måneder i en 28 fods stålbåd, Carioca. Jeg har en stor drøm om at komme afsted igen i egen båd. Det skulle så være den "traditionelle" rundtur til Caribien. Det jeg tiltrækkes af ved langturssejladsen er det frie liv på havet med sejladsrelaterede opgaver, fiskeri, fordybelse, vedligeholdelsesarbejde på båden, madlavning, naturoplevelser i form af hvaler og spændende havfugle, flyvefisk på dækket etc. En anden væsentlig ting er mødet med fremmede kulturer, hvor man i båden har den fordel at man rejser med sin seng, køkken osv. Derudover bevæger man sig i et tempo, så man har tid til fordybelse inden man ankommer til et fremmed sted og har tid til at fordøje og diskutere oplevelserne inden man lander det næste sted. Afslapning på ankerpladsen med snorkling og landgang med gummibåd er også noget jeg ser frem til. Udfordringerne ved en sådan tur kan være dårligt vejr, søsyge samt ikke mindst at få det sociale liv ombord til at køre, så alle har det sjovt og yder deres bedste til fællesskabet og opgaverne. Steder jeg særlig gerne vil se og opleve er: Den Nordvestspanske skærgård, Madeira, Gran Canaria, Cap Verde øerne, Caribien(måske Cuba?), Bermuda og Azorerne.

1. Styrmand: Maria In Albrechtslund, født 1979

Jeg begyndte først at sejle, da jeg lærte min mand Bo at kende for 8 år siden. Min sejlerfaring har indtil nu inkluderet sommerferie-sejladser i Sverige og Danmark, og jeg har fundet ud af, at jeg synes rigtig godt om friluftslivet på havet. Jeg har endnu ikke duelighedsbevis (påbegynder navigationskursus i marts måned) og er ikke så erfaren rent teknisk, og derfor virkede en tur over Atlanten i første omgang som en stor mundfuld for een med min sejlerfaring. Men da jeg er nysgerrig af natur og ikke kan undvære min mand særlig længe, vælger jeg at se langturssejladsen som en udfordring med masser af uforglemmelige oplevelser. Jeg har før været rygsækrejsende og sejlads har det samme element af frihed, hvilket jeg godt kan lide. Jeg elsker at møde nye mennesker og nye kulturer, og det er noget jeg ser frem til ved langturssejladsen.

Gast: Martin Feike, født 1973

Jeg startede med at sejle for 1 års tid siden hvor jeg begyndte at tage dueligheds bevis. Grunden til at jeg startede var egentlig på grund af mit arbejde ,da jeg arbejder som maskintekniker på x-yachts.  Ellers så har jeg i de sidste 8 år roet kajak, og er i det hele taget meget glad for at være på vandet . Grunden til at jeg gerne vil ud at sejle langt er hele eventyret , både hvad naturen angår men også mødet med menesker både dem der er ombord og dem som vi møder på vores tur.

Gast: Cecilie Møller, født 1978

Jeg er opvokset i en Ravage 36 og har turneret trekantsbaner, Kattegat og tilstødende farvande tyndt gennem de første 20 år af mit liv. Efter nogle år på lavt blus, har jeg måttet sande, at et liv uden sejlads kun er halvt så godt, som ét med. Så nu sidder jeg hver onsdag i en Banner 30’er ud for Svanemøllehavnen og samler på blå mærker og krus til Skipper. De længere stræk har jeg ikke erfaring med, men åbent hav tiltaler mig mere end almindeligt, og jeg har fået lyst til at prøve kræfter med Atlanten. Grundet studier, kan det ikke lade sig gøre i år, så jeg tænkte, at jeg ville tage en ”øvetur” over Nordsøen, og fandt det gode skib Love på nettet. I skrivende stund har vi netop krydset det smukke hav, jeg er solgt til stanglakrids og vil aldrig mere betegne Nordsøen som noget så simpelt som en øvetur. Jeg bliver hængende et par dage endnu, til vi når Fort William, og finder så en flyver hjem til København. Og ønsker besætning og båd en fortrinlig tur til Caribien.

Gast: Jens Søgård, født 1976

Jeg har gennem flere år haft lyst til at prøve at langturssejle så her var chancen. I sin tid startede jeg med sejlads som søspejder hos FDF i Langå, og er iøvrigt stadig aktiv som leder i foreningen. Jeg glæder mig til hverdagen ombord med udfordringer og opgaver og de fælles oplevelser der venter forude på turen. Til dagligt arbejder jeg for York Køleteknik som kølemontør. I de sidste 10 år har jeg kørt motorcykel hvad jeg holder meget af. Endvidere fisker jeg og går på jagt.

Gast: Hans Martin Mærsk-Møller, født 1980

Er vokset op nær havet og vil aldrig kunne leve væk fra det i længere tid. At tage på et længere stræk i en sejlbåd har i mange år været en drøm. Derfor søgte jeg i efteråret en sejlbåd, så jeg kunne opfylde denne drøm! Jeg fandt S/Y Love…

Til hverdag studerer jeg til Civilingeniør i Datateknologi på Syddansk Universitet Odense og skal efter dette halve års rejse i Syd/Centralamerika og Caribien hjem for at skrive mit speciale. Mange vil nok dømme ingeniører som et fastsiddende og lidt nørdet folkefærd – dette prøver jeg så vidt muligt at ændre på!

Min erfaring i sejlads er begrænset, men har som barn dyrket optimistsejlads og dyrker nu lidt jollesejlads, når muligheden og lysten er der. På trods af min i nogle øjnes mangel på sejlererfaring blev jeg budt pænt velkommen af Maria og Bo – de er kugleskøre J

På nuværende tidspunkt befinder vi os i Den Dominikanske Republik og min tur med båden og dens skønne crew er slut. Det har været en fantastisk oplevelse – en for livet! Vi har besøgt øde øer, festet, snorklet, hygget os, repareret båd, fanget hummere og fisk mv. Jeg har nu prøvet at sejle et længere stræk på havet (over 5 døgn i træk) og nydt solopgangen på mine morgenvagter klokken 4 - 8. Er allerede i gang med at planlægge min næste sejlads i tankerne…

Jeg vil ønske Love, Maria og Bo en sikker og god tur tilbage over Atlanterhavet, men er glad for jeg ikke skal med. En af de ting jeg har måttet sande er, at jeg ikke finder sejladser over 5-6 døgn interessante – eller måske har jeg bare behov for en større båd til sådanne lange stræk.

Gast: Per Stenbøg, født 1967

Jeg har altid været facineret af havet siden jeg som barn kørte med min morfar bag på hans Puch 3-gear til Mårup Havn på Samsø og lå på maven ud over molen og fiskede hundestejler og Ulke med en træpind med lidt fiskesnørre...

Siden var jeg fast gast på en gammel gaffelrigget Lynæskutter med Hundestedmotor og uden styrhus, til jeg i en alder af 37 fik egen køl under fødderne. Jeg nærer en gammel drøm om at tage min familie med på langtur en dag, så nu tager jeg det næste skridt (det første var i foråret 2007 at købe en 35 fods spidsgattet havsejler) og tager ud til Azorerne for at møde Maria og Bo og for at sejle et længere havstræk på Atlanten til England. Jeg glæder mig meget til turen og til at møde Maria og Bo på Balladen, som jeg har fulgt på hjemmesiden siden afrejsen sidste år.

Gast: Karen Marie Paarup Faegteborg, foedt 1979
Jeg har kendt Maria i 22 aar, og har vaeret saa heldig at nyde godt af hende og Bos fantastiske sejlture. Jeg var med foerste gang i den svenske skaergaard i 2001 og i sommeren 2004 var jeg, sammen med min pragtfulde kaereste, med Maria og Bo rundt i det danske oehav. Kombinationen af, at jeg savner disse to dejlige mennesker helt enormt samt, at jeg elsker naturen og fremmede
himmelstroeg, goer, at jeg midt i juni traeder om bord paa Love i Corpach i Skotland.